12 september 2013

Geen topsportstatus voor Thialf, wel investeren!

De nog te bouwen ijsbaan 'Icedôme' in Almere krijgt de topsportstatus; de KNSB en NOC*NSF hebben het bezwaar van de provincie Fryslan afgekeurd. "Wij gaan desondanks toch vol voor een nieuw en innovatief Thialf! Dat is altijd onze inzet geweest," reageert CDA fractievoorzitter Johan Tjalsma.

Investeren in innovatie
CDA Fryslan is al langere tijd voorstander van de bouw van een nieuw Thialf, inclusief een nieuwe topsporttrainingsbaan. Fryslan investeert 50 miljoen in een nieuwe wedstrijdbaan voor zowel recreanten als topsporters. “Het gaat er niet alleen om dat Thialf een versleten ijshal is die een topsportstatus moet hebben. Het gaat er om wat we de generaties na ons willen nalaten,” zei Tjalsma. “Ook nu Almere die topsportstatus krijgt, blijven we inzetten op het stimuleren van economische en innovatieve projecten. Daar past Thialf prima bij!"

Vraagtekens
Het CDA heeft wel vraagtekens bij de ijshal in Almere. "Van welk geld de Icedôme moet worden betaald is nog totaal onduidelijk," vindt Tjalsma. "Wij vragen ons af of dat goed komt. De tijd zal het leren. Wij gaan hoe dan ook aan de slag met Thialf, zodat Fryslân altijd klaar staat voor zowel topsporters als recreanten!"

Johan Tjalsma, CDA fractievoorzitter, (06) 1454 9224