30 oktober 2014

Tjalsma: "Nú geld vrijmaken voor bouwprojecten, niet volgend jaar pas"

Er moet nú geld worden vrijgemaakt voor bouwprojecten die al startklaar zijn, vindt CDA Fryslân. "Daar moet versneld geld vanuit Wurkje foar Fryslân heen, niet pas volgend jaar," aldus CDA fractievoorzitter Johan Tjalsma. Het CDA heeft hier vragen over gesteld.

‘Jild provinsje fluch nei bou’, kopte Omrop Fryslân op zondag 25 oktober 2014. Volgens Marten Cornel, bouwondernemer uit Joure, moet geld uit het provinciale prorgamma 'Wurkje foar Fryslân' om de bouw te steunen sneller beschikbaar komen: er is nú behoefte aan, niet als de crisis voorbij is. Cornel wil ook graag dat kleinere projecten in aanmerking komen voor steun.

Niet doorschuiven
Het CDA wil graag voorkomen dat er geld vanuit Wurkje foar Fryslân wordt doorgeschoven naar volgend jaar, terwijl er nu al economische impulsen in de bouwsector mogelijk zijn. Het CDA heeft daarom de volgende vragen gesteld:

1. Met welke bouwgerelateerde projecten in Fryslân kunnen nu al worden gestart?
  2. Is het college bereid om voor deze projecten versneld geld vanuit Wurkje foar Fryslân beschikbaar te maken?
  3. Zo ja, hoe snel en op welke wijze kan het college dit realiseren?

Johan Tjalsma, CDA fractievoorzitter, (06) 1454 9224

Reacties (0)