4 april 2016

Geloof het of niet: CDA Fryslân zoekt jongerenreporters!

In de politiek wordt volgens CDA Fryslân te weinig naar de mening van jongeren gevraagd. Daarom zoekt de partij jongerenreporters, die met hun mobiele telefoon de mening van andere jongeren filmen. De jongerenreporters krijgen hier een kleine vergoeding voor, waarmee CDA Fryslân ook laat zien in de jongeren te investeren.

Filmpjes
De reporters maken elke maand één projectfilmpje, waarin zij verschillende jongeren interviewen over een vooraf afgesproken thema. De filmpjes worden door de reporters naar de fractieondersteuning van CDA Fryslân verzonden. Zij maakt er één geheel van en plaatst het filmpje online.

Meningen
CDA Fryslân vindt de mening van jongeren heel belangrijk en wil op deze manier bereiken dat jongeren zich gehoord voelen in de politiek. Als de filmpjes online staan, kan iedereen daar ook weer op reageren. Zo kan iedereen zijn of haar mening kwijt over verschillende maatschappelijke thema’s.

Interesse?
Kijk voor de vacature op www.cda.frl/wordreporter. Wil je meer info of je aanmelden? Mail dan naar Karen Buikema via k.buikema@fryslan.frl. Bellen mag ook: 058 - 292 5689.

Update 18 april 2016: We hebben super veel reacties van enthousiaste jongeren binnengekregen. Op dit moment hebben we genoeg reporters, maar mocht je van mening zijn dat dit echt iets voor jou is? Mailen mag altijd, dan kunnen we je eventueel op de reservelijst zetten voor als er eens een reporter uitvalt of stopt.