2 februari 2017

Interactieve bijeenkomst over water een succes

Afgelopen dinsdag kwam een groep van CDA'ers bijeen op het Wetterskip Fryslân in Leeuwarden voor een interactieve bijeenkomst om het met elkaar te hebben over de CDA visie op het gebied van water. Leden van CDA Wetterskip, CDA Statenleden en CDA raadsleden en wethouders spraken deze avond over drie belangrijke thema’s:

• Peilbeheer
  • Verstening en wateroverlast
  • Duurzaamheid en water

De avond begon met een rondleiding door het Wetterskip gebouw onder leiding van de dijkgraaf, Paul van Erkelens. Deze werd gevolgd door een presentatie van Bé de Winter, lid van CDA Wetterskip en het algemeen bestuur van het Wetterskip. Maar het belangrijkste deel van de avond was de onderlinge discussie tussen de bijeengekomen CDA leden.

Hoewel niet alle ideeën even praktisch waren (schapen met zonnepanelen op hun rug?) was de discussie nuttig. Zo zal er bijvoorbeeld verder worden nagedacht over hoe boeren meer betrokken kunnen worden bij peilbeheer en over de mogelijkheden voor een energieneutrale waterinfrastructuur. Al met al was het een informatieve en zeer geslaagde avond die hopelijk een vervolg vindt in de (nabije) toekomst.