9 juli 2018

22 september vervolgbijeenkomst nieuw Noordelijk vrouwennetwerk

Op 15 juni is de aftrap geweest van een nieuw initiatief voor een CDA-vrouwennetwerk vanuit de Noordelijke provincies. Met geweldig zomerweer zijn, op superlocatie Grandcafé De 2 Heeren in Drachten aan het water, een groep vrouwen bijeengekomen die werden toegesproken door Ruth Peetoom, partijvoorzitter van het CDA en Josine Westerbeek-Huitink, voorzitter van het CDAV. Beide dames zien volop het belang van een vrouwennetwerk van inspirerende vrouwen die elkaar stimuleren op onder andere politiek gebied.

Ruth kwam met een aantal percentages van het aantal vrouwen, dat vanuit het CDA bijvoorbeeld wethouder is, in de Tweede Kamer zitting neemt of in een bestuur van een CDA-afdeling zit. Deze percentages zijn schrikbarend laag voor de tijd waarin wij leven. Ondanks dat vrouwen alle kansen hebben om in de politiek belangrijke posities te vervullen, maken toch veel vrouwen nog andere keuzes. Met het op te zetten Noordelijk CDA-vrouwennetwerk wordt gehoopt dat vrouwen elkaar zullen stimuleren toch te kiezen voor een politieke carrière.

Op de ochtend van 22 september is er een vervolg op de midsummer borrel in Haren. Er wordt dan een symposium georganiseerd op basis van de onderwerpen die tijdens de midsummer borrel zijn opgeschreven door de aanwezige vrouwen. Opgeven kan door een mail te sturen naar Lydeke Zandbergen (lydekezandbergen@gmail.com).

Mis deze kans niet en geef je snel op! Graag tot 22 september in restaurant de Twee Provinciën in Haren. Tijden worden nog bekend gemaakt.