12 februari 2007

CDA'ers sporten met jongeren in Sportstad Heerenveen

CIOS Friesland College te Heerenveen organiseerde maandag 12 februari een sportieve bijeenkomst voor de deelnemende partijen aan de Statenverkiezingen. Diverse lijsttrekkers en kandidaat-Statenleden deden hieraan mee en speelden onder leiding van de jongeren onder andere “blindvolleybal” en “blind-run”.

De jeugd wilden de standpunten van de politici over jeugd en sport te weten komen, en hen het belang van de sport en beweging laten zien. Dit was een groot succes, want alle deelnemers waren zeer enthousiast over deze informele maar toch leerzame ochtend. Na een gezamenlijke lunch met de politici brachten de jongeren nog een “verkiezingsrap” ten gehore, over de verschillende politieke partijen in de Friese staten.

Bij veel politici viel dit bijzondere bezoek zo in de smaak, dat men dit elke week wel wilde. “Op deze manier is het wel heel erg leuk om de jongeren met de politiek in aanraking te laten komen. Dat het initiatief van deze sportiviteiten bij de jongeren zelf vandaan komt, vinden wij helemaal geweldig”, aldus CDA’er Sjoerd Galema.

Reacties (0)

Naam *