CDJA

Wolkom bij CDJA Fryslân!

Wolkom; de Friese uitdrukking om jou welkom te heten op de website van CDJA Fryslân. Wij zijn de grootste en meest actieve politieke jongerenorganisatie in onze provincie en proberen ons in te zetten voor de christen-democratie. We combineren hierbij serieuze politiek met activiteiten en gezelligheid. Join the Party!

Het CDJA Fryslân stelt zich tot doel een gezellig en informatief platform te ontwikkelen waar jongeren kennis maken met politiek en de christen-democratie en zij mogelijkheden krijgen om zich hierin te verdiepen en te ontwikkelen. Dit allemaal onder het Party & Politics principe waarbij serieuze politiek hand-in-hand gaat met een gezellige borrel!

Politiek saai?

Dacht het niet. Bij CDJA Fryslân is altijd ruimte voor discussie en proberen we op het scherpst van de snede met elkaar in debat te gaan over allerlei onderwerpen en onze vaardigheden te trainen. Uiteraard met respect voor elkaar en een borrel na afloop.Maar we doen niet alleen aan debatten, maar gaan ook samen te zeilen, bezoeken congressen, volgen cursussen, steken de handen uit de mouwen in de daklozenopvang of een verzorgingstehuis en gaan op werkbezoek bij de Kamer van Koophandel en de vliegbasis. Als we dan ook nog politieke bezoeken afleggen naar Den Haag en Brussel en meet & greet’s hebben met bijvoorbeeld JPB is één ding helder: dan is het CDJA Fryslân de leukste politieke jongerenclub in onze provincie.

Wat kun je ermee?

Wij werken volgens het principe Party & Politics, waarbij we serieuze politieke combineren met leuke, ontspannen activiteiten en gezellige, informele borrels. Als vrijwilligersclub draaien we volledig op enthousiaste en bevlogen jongeren tussen de 16 en 28 jaar uit de hele provincie Fryslân. Naast een gezellige sfeer is actief zijn bij het CDJA Fryslân ook een waardevolle aanvulling voor je school, studie of werk. Je groeit namelijk in kennis over de politiek en het CDA, maar nog meer in je persoonlijke ontwikkeling.

Momenteel zijn (oud-)leden van CDJA Fryslân onder meer Tweede Kamerlid, Landelijk CDJA voorzitter, (vele malen) Gemeenteraadslid, Provinciaal statenlid, Medewerker CDA partijbureau etc. etc. Maar ook buiten de politieke wordt actief zijn veelal als meerwaarde beschouwd door je (toekomstig) werkgever. Het CDJA Fryslân geeft je dus voldoende perspectief!

Actief worden?

Ben jij iemand die graag zijn mening uit op school, je werk, bij vrienden of waar dan ook? En niet bang is om de handen uit de mouwen te steken en zaken te organiseren? Dan zijn we op zoek naar jou! Er is altijd ruimte voor enthousiasme binnen onze club. Je kunt denken aan een functie in het bestuur of meehelpen als actief lid met de organisatie en promotie van CDJA Fryslân. Daarnaast kun je ook op lokaal, landelijk en zelfs internationaal niveau actief worden binnen het CDJA.

Meer informatie

Meer weten over wie wij zijn en wat wij doen? Kijk dan eens op https://cdja.nl/afdeling/fryslan/. Klik hier voor onze facebookpagina. Wil je (nog) meer informatie over het CDJA en haar organisatie en idealen? Surf dan naar de landelijke website www.cdja.nl en check it out! Of ben enthousiast geworden en wil je ook mee doen? Dan kun je heel eenvoudig en voordelig lid worden. Ga naar https://cdaformulieren.nl/cdja/aanmelden-leden/ en doe mee!